Edició 2013

Guanyadors

Juan José Mesa
CN Sant Andreu
Jèssica Vall
CN Sant Andreu

Presentació de l'edició

Amb les grades de la piscina de competició del Club Natació Olot plenes a vessar, el XX Trofeu Raül Ramos, emmarcat dins el Circuit DS-Girosona de Natació, ha estat un gran èxit de participació, ja que s’han desplaçat a la capital de la Garrotxa 19 clubs d’arreu de Catalunya que han sumat un total de 350 nedadors, el rècord històric de participació. Des de les dos quarts de deu del matí fins a les sis de la tarda s’han anat disputant diferents sèries per categories, essent la més espectacular la de 50 metres lliures, en què s’ha acabat imposant un dels grans protagonistes de la jornada, el velocista argentí Joaquín Belza, del Club Natació L’Hospitalet. En categoria femenina, la nedadora més veloç ha estat Laura Gálvez, del Club Natació Sant Andreu.

Un dels grans al·licients d’avui era veure l’actuació de Jessica Vall, una esportista que pertany al Sant Andreu, un dels millors clubs de natació estatal com ho demostra els resultats obtinguts en el darrer Campionat d’Espanya d’hivern celebrat a Castelló.

El Sant Andreu es va endur la victòria per equips en categoria absoluta femenina i va quedar en segona posició en categoria absoluta masculina. Vall no ha decebut ningú i s’ha endut el premi de 200 euros pels punts FINA aconseguits en els 200 braça. Un company de club de la mateixa Jessica, Juan José Mesa, s’ha endut el premi en punts FINA en categoria masculina per la seva excel·lent marca en els 100 braça.

No obstant això, a cap dels favorits els ha estat fàcil obtenir la victòria. L’exigència en aquest trofeu és màxima i any rere any les diferències entre els nedadors de fora i els nedadors locals es fan més petites. De fet, el Club Natació Olot (CNO) ha quedat segon classificat per equips darrere el Sant Andreu gràcies a la memorable actuació dels seus joves esportistes infantils, Estel Timonet i Òscar Saura, que s’han endut el premi punts FINA de la seva categoria.

A més a més, els absoluts Lídia Huete i Albert Martí han nedat a gran nivell, deixant palesa la bona feina que s’està fent des de fa una bona pila d’anys en els clubs de comarques, i deixant palès també que el principal objectiu pel qual va néixer el Circuit DS-Girosona de natació (permetre als esportistes de la província competir amb els de Barcelona a fi i efecte de millorar les seves prestacions) s’està complint fil per randa.

Resultats

ProvaGuanyadorEstil
Punts FINA absolut masculíJuan José Mesa (CN Sant Andreu)100 braça
Punts FINA absolut femeníJessica Vall (CN Sant Andreu)200 braça
Punts FINA infantil masculíÒscar Saura (CN Olot)100 lliures
Punts FINA infantil femeníEstel Timonet (CN Olot)100 lliures
Punts FINA absolut local masculíAlbert Martí (CN Olot)100 braça
Punts FINA absolut local femeníLídia Huete (CN Olot)100 papallona
Punts FINA infantil local masculíRoger Coma (CN Olot)100 lliures
Punts FINA infantil local femeníPaula Barcons (CN Olot)100 lliures
Primer classificat per equipsClub Natació Sant Andreu
Segon classificat per equipsClub Natació Olot
Tercer classificat per equipsClub Natació L’Hospitalet
Guanyador 50 lliures masculíJoaquín Belza (CN L’Hospitalet)
Guanyador 50 lliures femeníLaura Gálvez (CN Sant Andreu)

Descarrega't l'app